Netzwerkpartner



Drucken




DIA Digital Insurance Agenda

The insurance industry in 2020 will look very different from what it is today. The winning insurance firms of the future will be those that leverage the most innovative fintech solutions to accelerate their digital strategy.

In the last few years we attended and spoke at many conferences and in board room sessions around the globe. In these discussions we have learned that there is a great need to connect insurance executives and change agents to fintech leaders efficiently and effectively.

DIA is exactly tapping into that need. DIA is dedicated to accelerating the crucial innovation of the insurance industry. DIA is the first global community and two-day conference connecting insurance executives to fintech leaders.

DIA is the biggest global conference offering a rare opportunity to see more than 50 of the world's most innovative new technology providers that will disrupt the insurance industry live in action; in just two days!

DIA is an initiative of Reggy de Feniks, Roger Peverelli and Conny Dorrestijn. Reggy and Roger are the authors of the international bestseller 'Reinventing Financial Services' and 'Reinventing Customer Engagement'. Both hold a more than 20 year track record in strategy and innovation at blue chip financial institutions, including board and advisory positions at financial services start-ups, fintech companies and fintech investors. Listed on the 'Women in Fintech 2015', Conny Dorrestijn has worked for over 25 years in marketing, management and advisory roles in the international financial services field.

 

Kernkompetenzen

Digital StrategieDigitalisierungInnovative TechnologienInsurance IntelligenceVeranstaltungsmanagement

 

Veranstaltungen


 

Kontakt

  • Stefan Raake

    AMC Finanzmarkt GmbH
    Stefan Raake
    Geschäftsführer
    Tel.: 0221/99 78 68-11


    Stefan Raake, Diplom-Kaufmann, Jahrgang 1965. Studium an der Universität zu Köln mit den Schwerpunkten Marketing und Marktforschung, Beschaffung und Produktpolitik, Wirtschafts- und Sozialpsychologie. Diplomarbeit zum Thema "Multimedia im Produktmarketing".

    Seit 1995 im AMC-Netzwerk tätig, seit August 2010 als geschäftsführender Gesellschafter der AMC Finanzmarkt GmbH unter anderem verantwortlich für mehrere Arbeitskreise zu den Themen eBusiness, Werbung, Produktmanagement, Vertriebspartner-Marketing. Online-Projekte und Beratung für über 30 Versicherungsunternehmen, von 1995 bis 2005 Projektleiter und Chefredakteur der Website Versicherungen.de. Referent des Marketing-Professional-Lehrgangs der DVA seit 2010.

    Fachautor, diverse Veröffentlichungen u .a. "Marketing Online" (Campus Verlag 1995, das erste deutsche Buch zum Thema), "Web 2.0 in der Finanzbranche" (Gabler Verlag 2010), "Versicherer im Internet" (Verlag Versicherungswirtschaft 2010), der Studie "Die Assekuranz im Internet” (Jährliche Auflagen seit 1996) und der Studie "Web 2.0 in der Assekuranz" (2008).

    Von 1996 bis 2007 Partner und Gesellschafter der itm IDEAS TO MARKET GmbH sowie viele Jahre Beirat der Digitalen Stadt Düsseldorf e.V., seit 2017 in der Jury des Geman Brand Award.

    Weitere Informationen finden Sie bei XING:
    Stefan Raake
 
DIA Digital Insurance Agenda
Passeig de Gràcia 8 — 10 08007 Barcelona
Tel.: 0034 931 807 128